Nejčastější otázky a odpovědi

Na dobírku lze zasílat objednávky do částky 2000,- Kč
 
Jaké jsou povolené kombinace zboží a dodací lhůty?
 
Rostliny, u kterých je na e-shopu uvedena dostupnost 'Skladem' lze bez omezení objednat. Rostliny s uvedenou dostupností, např. duben 2022, říjen 2022 apod., lze objednat, jejich expedice proběhne až po naskladnění rostlin.
 
Prostokořenné ovocné stromky a rostliny s kmínkem lze objednat pouze v samostatné objednávce, vzhledem k způsobu balení je nelze zasílat dohromady s jiným zbožím. Jestliže zkombinujete stromky s jiným zbožím a Vaši objednávku z tohoto důvodu nebude možné zabalit do jedné zásilky,dojde k rozdělení objednávky a odeslání zboží zvlášť. Je to z důvodu odlišného způsobu balení a velikosti krabic (mohlo by se stát, že se květináče v krabici uvolní a stromky poškodí). 
 
 
Kdy budete mít skladem rostliny, u kterých je uvedeno vyprodáno?
 
Většinu rostlin, které jsou zde na e-shopu, budeme mít opět skladem a to v dobu vhodnou pro výsadbu jednotlivých druhů. Zde uvádíme přibližné termíny dostupnosti:
 
trvalky - podle druhů, od začátku března do poloviny května
bylinky - v průběhu dubna
okrasné keře - od poloviny března 
jehličnany - polovina března
letničky - od začátku dubna podle počasí
 
Uvedené termíny jsou orientační, vždy po naskladnění se na e-shopu změní dostupnost na 'Skladem'.
Pokud Vás zajímá naskladnění určité rostliny, použijte funkci na e-shopu Sledovat cenu, kterou najdete v detailu každého produktu.
 
  
Které zboží je, a které zboží není skladem?
 
Veškeré zboží, u kterého je uvedena dostupnost 'Skladem', máme aktuálně k dispozici pro e-shop. Dostupnost na prodejně se však může v danou chvíli lišit, vč. počtu kusů a je nutné si ji případně telefonicky ověřit.

V individuálních případech se může stát, že dostupnost není aktualizována (úhyn rostlin, neadekvátní stav apod.). Pokud dostupnost avizuje, že produkt 'Není skladem', 'Nedostupné', 'Vyprodáno', tak bohužel - rostliny v tuto chvíli k dispozici nemáme. Případné budoucí doskladnění je poté uvedeno u dostupnosti konkrétním měsícem, či datem, kdy je to plánováno. Pokud tomu tak není, platí všeobecné info (viz. horní odstavec).
 
 
Kdy se sází prostokořenné ovocné stromky, růže a drobné ovoce?
 
Na jaře se může sázet hned jak rozmrzne půda, obvykle od začátku března. Na podzim se zasazují do prvního zamrznutí půdy.
 
 
 
Pokud vás budu chtít navštívit v Zahradnictví, kdy je na to nejvhodnější doba?
 
Zahradnictví ve Spomyšli je na jaře otevřeno od 1. března do 30. listopadu a to každý den od 8 do 18 hodin, otevřeno je každý víkend kromě státních svátků. Po dobu letních prázdnin má Zahradnictví zkrácenou pracovní dobu od 9 do 17hodin. V zimním období je naše prodejna uzavřena (zpravidla do 28.2.). Upozorňujeme, že nabídka e-shopu a Zahradnictví je sice z 80% totožná, ale některé druhy mohou být zrovna vyprodány nebo nejsou ještě prodejné; případně jsou dostupné pouze na e-shopu. Pokud máte nějaké speciální přání, raději si předem zavolejte, ať nejedete zbytečně. 
 
 
Kolik mě bude stát doprava a balné?
 
1. Standardní objednávka     149,-
2. Zásilka stromky               199,-
 
 
 
 
Posíláte balíky i na Slovensko?
 
Ano, na Slovensko zasíláme. V e-shopu vpravo nahoře vyberete v kolonce země Slovensko, pak se Vám ceny u produktů automaticky přepočítají na Eura a můžete v košíku zvolit přepravu na Slovensko. Cena dopravy je 6-8 Euro za objednávku.
 
Jaká je kvalita zasílaných rostlin?
 
U prostokořenných stromků a drobného prostokořenného ovoce zasíláme jednoleté výpěstky. U prostokořenných stromků se jedná o špičák nebo špičák s obrostem, ze kterého si snadno vypěstujete požadovaný tvar. Pokud se jedná o jiné tvary (zákrsek, čtvrtkmen, vysokokmen), toto je v popisku vždy uvedeno.
 
Rostliny zasíláme ve velikostech a balení vhodných pro prodej konečnému zákazníkovi. Vždy platí velikost kontejneru uvedená u produktu při objednávce. Zasíláme buď stejnou, nebo větší velikost. Zásadně neprodáváme zboží určené spíše k dopěstování v zahradnických firmách. Typicky se jedná o prodej ovocných a okrasných keřů, kanadských borůvek, rododendronů, jehličnanů atp. v multiptatech, kontejnerech 3x3, 7x7. Tyto rostliny nejsou určeny k prodeji konečnému zákazníkovi, dopěstování takové rostliny stojí nemalé úsilí, čas a zkušenosti. Například muškáty dodáváme v květináči o průměru 11cm s plně prokořeněným balem, taková rostlina začne ihned po zasazení růst a bude Vám dělat radost celou sezónu.
 
 
Proč mi nepřišla kompletní objednávka?
 
Je možné, že některé druhy rostlin jsou momentálně vyprodány, případně nejsou v takové kvalitě, aby se daly posílat. Někdy se také může stát, že dodavatel nedodá zboží, která nám potvrdil. Tyto rostliny jsou pak z objednávky odebrány, důvod odebrání je vždy přiložen u dodacího listu, který je součástí zásilky.
 
 
Mohu si objednávku vyzvednout osobně?
 
Přes eshop lze vytvářet objednávky na osobní odběr pouze do konce února 2022, po tomtu datu nebudou objednávky na osobní odběr možné. Na prodejně si můžete volně nakoupit bez objednávky. Naši zaměstnanci jsou Vám plně k službám a poradí Vám s případným výběrem. Vzhledem k tomu, že se jedná o rostliny, není možná jejich rezervace po telefonu. Rezervace provádíme zřídka, většinou u vzrostlých sazenic, kde je skladová zásoba menší než 3 ks. 
 
 
Co znamená 'Kombinace dopravy a platby není možná'?
 
Pravděpodobně máte v košíku vložené zboží, které lze zaslat a zboží, které si můžete přijet osobně vybrat k nám do Zahradnictví. Bohužel, taková objednávka k nám nepůjde odeslat. Je nutné zboží, které je k dispozici pouze pro Prodejnu z košíku vyřadit, a teprve poté odeslat objednávku se zbožím, které odeslat lze. 
 
  
V jakém termínu odesíláte objednávky?
 
Objednávky začínáme odesílat od 1. března 2022, podzimní sezona pak startuje od 1. září 2022. Objednané rostliny jsou odeslány vždy v termínu vhodném pro bezpečnou přepravu a výsadbu všech rostlin obsažených v objednávce. Objednávky expedujeme podle pořadí, ve kterém nám došly. 
 
 
Lze rozdělit jednu objednávku?
 
Pokud objednávka obsahuje prostokořenné rostliny a rostliny v kontejneru a technicky není možné tyto rostliny zabalit dohromady, pak dochází k rozdělení objednávky. Zákazníka před odesláním informujeme.
 
 
Kde zjistím stav objednávky?
 
Vzhledem k povaze zboží není možné zákazníky informovat o stavu objednávky, automaticky zasíláme potvrzení při objednání, zprávu o předání objednávky k expedici a zprávu o předání balíku přepravci. Pokud se chcete informovat na stav objednávky, napište nám přes webové rozhraní obchodu a my Vám sdělíme přibližné datum odeslání objednávky. 
 
 
Mohu vrátit zakoupené zboží?
 
Pokud nejste spokojeni s kvalitou zakoupeného zboží, můžete ho bez udání důvodu vrátit v zákonné 14-ti denní lhůtě. Rostliny nám zašlete nebo přivezte rovnou do Zahradnictví. Upozorňujeme, že se striktně nedržíme zákonné 14-ti denní lhůty, pokud rostliny skutečně nechcete a přivezete je do Zahradnictví, vezmeme Vám je zpátky i po této lhůtě. Jedinou podmínkou je, že rostliny musí být ve stavu, kdy je možné je opět prodat. O vrácení rostlin po zákonné 14-ti denní lhůtě rozhoduje vedoucí Zahradního centra.
 
 
Mohu použít Zákaznickou kartu i pro objednávky na e-shopu?
 
  
Zákaznické karty jsou určeny pouze pro volný prodej (tedy pro nákup rostlin bez předchozí rezervace) na naší provozovně, tj. Zahradnictví Spomyšl, Spomyšl 163, v běžné Provozní době.  Tzn., že se nevztahují na objednávky z internetové domény, tj. www.zahradnictvi-spomysl.cz. Toto omezení platí i pro objednávky učiněné na 'Osobní odběr'. Výdej karet byl již pozastaven.